سلا‌مت در سفر با هندوانه‌
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 5:12 AM | نویسنده : امید

يك متخصص داخلي و بيماري‌هاي عفوني، با بيان اين كه در فصل تابستان بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا به حداكثر شيوع خود مي‌رسد، گفت: بهترين ميوه‌ها براي سفر، ميوه‌هاي دربسته‌اي چون هندوانه، خربزه و گرمك است كه بايد پس از برش به مصرف برسند.

دكتر پرويز وحداني، در گفتگو با ايسنا، با بيان اين كه ميوه‌هايي نظير انگور، سيب، گيلاس و گوجه بايد پس از شستشوي كامل به مصرف برسند، اظهار كرد: محيط مرطوب و گرم هم شرايط مناسب براي رشد ميكروارگانيزم‌هاي غذايي به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اين كه بايد در مصرف آب به علائم هشداري توجه و صرفا از آب لوله‌كشي و بطري استفاده شود، گفت: حتي‌الامكان بايد غذاهاي تازه به مصرف برسند. اين متخصص داخلي و بيماري‌هاي عفوني، با بيان اين كه حتي در كمتر از نيم ساعت خطر رشد ميكروب روي غذاي طبخ شده وجود دارد، افزود: ميكروب‌ها با توليد سم يا توكسين عاملي براي بروز اسهال و استفراغ محسوب مي‌شوند.

وي ادامه داد: غذاهاي تهيه شده با سس، خامه و يا آبكي در كسري از ساعت آلوده مي‌شوند و مصرف آنها خطر مسموميت غذايي را به همراه دارد.

دكتر وحداني، با اشاره به مسموميت‌هاي شيگلايي و سالمونلايي گفت: شايع‌ترين روش آن استفاده از آب و غذاي آلوده است.

اين متخصص داخلي و بيماري‌هاي عفوني، بهترين اقدام در برخورد با مسموميت غذايي را امتناع ورزيدن از خوردن به مدت 24 ساعت برشمرد و افزود: در اين مدت فقط نوشيدن آب جوشيده سرد شده، آب معدني و چاي پررنگ توصيه مي‌شود.

وي با اين توضيح كه ويتامين ث با افزايش متابوليسم بازال مقاومت بدن را افزايش مي‌دهد، گفت: ويتامين ث يك co فاكتور و كمك‌كننده تركيبات براي سوخت و ساز بدن است از اين رو مصرف روزانه 100 ميلي گرم در روز الزامي است.

دكتر وحداني، در پايان با اين توصيه كه در ايام گرم سال حتي‌الامكان از غذاهاي ساده استفاده شود، يادآور شد: در غذاهاي آلوده سمي (توكسين) توليد مي‌شود كه عامل اسهال و استفراغ در مسموميت‌هاي غذايي است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم